La data de 9 iunie 2017 în incinta Centrului de Asistență și Protecție a Victimelor și Potențialelor Victime a Traficului de Ființe Umane (Centru), a fost organizat un training de inteligență emoțională pentru specialiștii Centrului cu titlul ,,Cum să ascult ca să vorbească, cum să vorbesc ca să asculte,,.
Trainingul a avut drept scop tratarea mai multe aspecte ale inteligenței emoționale: harta emoțiilor, familii de emoții, emoții bune sau rele, vocabularul emoțiilor fel a fost abordat și aspectul de școlirea emoțiilor.
Inteligenta emoționala este științific definită ca un set de competente prin intermediul cărora o persoana poate identifica si gestiona cu rezultate pozitive emoțiile proprii si relația cu alte persoane.
Ulterior cursului participanții au însușit dezvoltarea următoarelor abilitați sau domenii:
- Observarea și identificarea trăirilor proprii;
- Denumirea și etichetarea emoțiilor identificate;
- Evaluarea intensității trăirii emoțiilor;
- Cum reacționăm când ne supunem impulsului emoțional;
- Desființarea cercului vicios.
La finalul a fost organizate jocuri și mici ateliere cu ajutorul cărora participanților din cadrul Centrului le-a fost oferită posibilitatea de a înțelege în profunzime ce se întâmplă cu ei la nivel emoțional, posibilitatea de a gestiona emoțiile într-o manieră utilă, constructivă, astfel încât să știe cum să iasă rapid din blocaje și cum pot ele evitate.